KONTRAST
Okan Aydın
FAVORİ
Leftfield / Alternative Light Source / Infectious Music
Muhtemeldir ki ‘90’lar elektronik müziğinin en derin ve haysiyetli kırılma noktalarından biri ‘95’te Leftfield’ın ilk albümü
Leftism’i yayınlamasıdır. Minimal bir estetikle birleştirilen dub ve tekno ritimler, ara sıra başvurulan çekici vokaller, okkalı baslara eşlik eden can alıcı tribal soslar ve ikilinin prodüksiyon cambazlıkları Leftism’i tüm zamanların en önemli elektronik işlerinden biri haline getirmişti. ‘99’da çıkan ikinci albümle ruhumuza bir çentik daha açıldığındaysa, sonrası için
hevesimizin uzunca bir süre kursağımızda kalacağını bilemezdik. Ve tam 16 yıl sonra, ama bu defa tek tabanca Neil Barnes olarak arz-ı endam eden Leftfield yine on ikiden vuruyor; hem de ne vurmak! Dans pistlerinden uzak kalınan onca yılın hıncını alırcasına sağlam bir açılış yapan “Bad Radio”, yüksek tempolarıyla aklımıza mıhlanan “Universal Everything” ve “Little Fish”, Sleford Mods işbirliğiyle kotarılan “Head And Shoulders” ve diğerleri. İlk andan itibaren bir festivalde yakalasam da, fazla kalorilerden kurtulsam diye düşünmeden edemediğimiz
Alternative Light Source hâlâ “annemin kurabiyesi” sıcaklığında ve taze tüten bir çalışma. Dinleyiniz!
PLASE
Flying Saucer Attack / Instrumentals 2015 / Domino
Bu ayın plase seçkisinde yine kabaca 15 yıllık bir molanın ardından geri dönen bir isim var; bugüne dek yoğun bir DIY etiğiyle yoğurulmuş, hafif vokal kırıntılı ve bol shoegaze referanslı işlerine aşina olduğumuz Flying Saucer Attack’ten
bahsediyoruz. Kuruluşundan bu yana ana kumandasında Dave Pearce’ın yer aldığı FSA başlangıç yıllarında bir ikili olmasına rağmen, ambient / drone vurgusu yüksek 15 parçadan oluşan bu yeni çalışmanın altında tek aktif üye olan Pearce’ın imzası var. Instrumentals adından da anlaşılacağı üzere vokalin olmadığı, merkezinde gitardan alınan tınıların kullanıldığı soyut bir iş. Çalışmayı aslında bir konsept olarak görmek ve tüm albümü kendi bütünlüğü içinde dinlemek çok daha anlamlı. Arka plandaki yoğun elektronik aksanlı ses kümeleri ve bunların üzerinde salınan lo-fi gitarlar, bir süre sonra kendi işitsel dilini yaratmayı başarıyor. Ara pasajlardaki sonik ses geçişleri, zaman zaman yoğunlaşan ve birbiri üzerine yığılan gitarla oldukça iyi bir etkileşim yaratıyor. Deneysel işlere meraklı kulaklar için yılın kalan kısmında çıkan en keyifli işlerden biri
Instrumentals 2015.
SÜRPRİZ
Simon Scott / Insomni / Ash International
Simon Scott ismi çoğumuza ilk anda aşina gelmeyebilir; ancak ‘71 İngiltere doğumlu bu arkadaş özellikle ‘90’ların ilk yarısında çıkardıkları üç stüdyo albümüyle shoegaze’in kutsal kitabını yazan ve ruhumuza bol miktarda jilet kesiği attıran Slowdive’ın davulcusuydu desek yeterli olacaktır. ‘90’ların sonundan bu yana pek çok projede yer alan bu çizgi dışı müzisyen, 2000’lerin sonuna doğru fazla sayıda olmasa da kalburüstü solo işler de yayımlamaya başladı (örnek
Navigare / 2009 ve
Below Sea Level 2012). Yetkin bir multienstrümentalist, kompozitör ve kayıt sanatçısı olarak da tanımlayabileceğimiz Scott,
Insomni’de birbirine eklenmiş tek parça halinde çalan dokuz pasajdan oluşan nitelikli bir işitsel kolaj yaratmış. Albüm boyunca bol miktarda akustik sesler, zaman zaman kendini hissettiren kaotik dokunuşlar ve yüksek oktanlı bir ambient arka plan başrolde. Scott’ın mahareti paletine aldığı bol miktarda renkten ve farklı materyallerden devşirdiği tablodaki eşsiz uyum ve akışkanlıkta yatıyor. Naçizane tavsiyemizdir!
Kontra Plak Adres: Tomtom Mah. Yeni Çarşı Cad. 60/A 34433 Beyoğlu, İstanbul www.kontrarecords.com
okan@kontrarecords.com