A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variable references should be returned by reference

Filename: core/Common.php

Line Number: 257

karga | Kadıköy’e Yeni Adet / Canlı Karga’da Mart

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Use of undefined constant REQUEST_URI - assumed 'REQUEST_URI'

Filename: views/dergi_view.php

Line Number: 102

http://www.kargamecmua.org/dergi/sayi/47/2267" target="_blank" class="twitter">twitter

Kadıköy’e Yeni Adet / Canlı Karga’da Mart

Bi Karga

Kafadan şubatı bir analım. Ayyuka ile başladık. Leziz bir konserdi. Öyle oturup stüdyo ortamı gibi çaldılar. Ne çok yeni şarkıları var. Artık yeni bir albüm şart. Canlı Karga serisinin şansızlığı sürüyor bir taraftan da. Bu sefer de Motorr Moose davulcusu Alper sakatlandı. Motorr Moose sahne alamadı. Şubatta Kadıköy’ün sesi eksik kaldı. Alper’e tekrar geçmiş olsun. Motorr Moose Softa ile birlikte sahne alacaktı, sadece Softa kaldı. Sahnelerinin pek yaman olduğunu yazmıştık. Biraz deplasman hissiyatı oldu herhalde, tutuk başladılar. Ama sonra beklediğimiz performans geldi. Gümbür gümbür çalıyorlar, yerlerinde duramıyorlar. Memleket punk’ına yeni bir enerji getirdikleri kesin. Üçüncü konser gecesinin konukları bir kez daha Seni Görmem İmkansız’dı. Sevgililer Günü’nde çaldılar, “Sevgilini Öldür!” diye çaldılar. SİG ile ilgili lafı uzatmaya gerek yok, iyiler, seviyoruz. Gecenin sürprizi artık ele gelen demo’larıydı. Sıradaki Canlı Karga’lar On Your Horizon’dı. Son zamanlarda Eskişehir’den gelen en iyi haber diye lanse edip durduk onları. Yalancı çıkartmadılar bizi. Lehçe, İngilizce ve Türkçe sözsüz müzikleriyle ihya ettiler. Ayın son konserini de Evrim Özşuca – Bilal Karaman ikilisi verdi. Bilal’in çok enstrümanlı bir orkestraya dönüşen gitarının takipçisiyiz zaten, Evrim’in sesi de niye bu kadar önemsendiğinin ispatı.
 
Mart’a geçelim artık. İlk konser 11 Mart’ta, İhtiyaç Molası’ndan. Alternatif sahnenin kıdemli gruplarından İhtiyaç Molası’nın bir süredir sesi soluğu çıkmıyordu. İşlerine güçlerine dalmışlar. Yapılan konuşmalardan anlaşıldı ki onlar da çok özlemişler birlikte çalmayı. Hayırlı bir işe vesile olduk yani. Hayırlı, çünkü aslında memleketin en üretken gruplarından biri olan İM, üçüncü albümün çıkış süreci uzayınca biraz motivasyon kaybetti. Halbuki daha albümlerce şarkıları var. İkincide durmaları onların müzikal birikimi hakkında hiçbir fikir vermiyor. İlk albüm Milad’ın seçkisi nedeniyle pek çok kaynakta progresif rock olarak yaftalanmış olsalar da, İM çok geniş spektrumda üretim veren bir grup. Keman ve klavye kullanımı nedeniyle de biraz böyle anılıyorlar ama ska’dan grunge’a, etnik öğelerden popa ne şarkıları var daha. Çalacaklardır 11 Mart’ta zaten, eski, yeni, bolca.
 
12 Mart’ta bu sefer yerli punk camiyasının kıdemli isimlerinden biri, Cemiyette Pişiyorum sahne alıyor. ‘90’ların yeraltı ortamlarında temeli atılan grup, birlikte bilimum fanzin çıkarttıktan sonra müzik yapmaya başladı. Zamanla müzik daha ağır bastı. İlk zamanlar şarkı sözlerinde ergen problemleri öne çıkıyorken, yaş kemale erdikçe müzik de, sözler de oturdu ve grup adını iyice haketti. Cemiyette Pişiyorum, konser, albüm ve demo kayıtlarını kendi sitesinden bedava paylaşıyor ve bizim takdirimizi daha fazla kazanıyor. İsteyen gelmeden önce kulak kabatsın, bilen zaten koşarak gelecektir. Velhasıl, 12 Mart akşamı güzel bir punk gecesi bizi bekliyor.
 
Ocak ayında ertelemek zorunda kaldığımız bicycle day konserini, nihayet 19 Mart’ta gerçekleştiriyoruz. Onur Karagöz, Berke Can Özcan ve Alican Okan’dan mürekkep bicycle day, doğaçlamaya meyyal düzenlemeleriyle kimi zaman ses örgüleri, bulutları oluşturuyor, kimi zaman bu bulutlar volümle birlikte göğe yükseliyor. Aslında başında kimse ne olacağını bilmiyor. Görsellerle beraber gğzel bir deneyim bekliyor bizi.
 
25 Mart akşamı Canlı Karga sound’u biraz değişiyor. İzmir’den Kırıka geliyor sahnemize. Sahne iyice şenleniyor. Dionyssos coşkusu ile zeybekler, rebetikolar, oyun havaları, kasap havaları ve tangolar çalmaya devam eden ve tamamı kendi repertuarından oluşan parçaları seslendiren grup, 2008 yılında Baykuş Müzik’ten Kaba Saz isimli ilk albümünü yayınlamıştı. Albüm Bant Dergisi tarafından yılın en iyi, Roll dergisi tarafından da 2. iyi albümü seçildi. “Şehirli Halk Müziği” olarak tanımladıkları müzikleriyle Kırıka, 25 Mart gecesini tam bir şenliğe çevirecek.
 
Ayın son konseri ise bir final. Ekim ayından beri süren bir kaçma kovalamacanın sonu, 26 Mart akşamı Büyük Ev Ablukada tam kadro Canlı Karga sahnesinde olacak. Grupla ilgili bu sayıda zaten uzun uzun yazıldı, biz lafı Canavar Banavar’a bırakalım: “Merrrhabaayın ben Canavar Banavar. Bizi hiç dinlemediyseniz bence bu konsere gelmeyin. Öle çok bi numaramız yok. Ben dizilerde oynamıştım, o yüzden çok kalabalık oluyo. Biz bu şarkıların çoğunu Kadıköy’de evlerde birbirimze çaldık. Başkalarına da çaldık. Afordisman’ın kedisi var Nuri, çok dinledi bizi, sağolsun. O aynı Nuri şerefsizi bizim eski evde beşinci kattan atladı aşağı. Ölmedi, ölmedi de bizi ölmekten beter etti. www.buyukevablukada.com Burdan şarkılarımızı dinleyebilirsiniz. Karga'da elektirikli çalıcaz. Full kadro. Çok gürültü yapıcaz. Ben çayın içine viski koyup içicemm. Gelen gelsin, bağırarak söyleyelim şarkıları. Şarkıları diyosam bizim şarkıları değil tabi... Queen'in en sevilmeyen sarkılarını çalıcaz sırf. Hadi şerefe.”
 
Her ay buraya gelecek program babında isimler yazıp sonra o konserlerin gerçekleşmemesinden morarma hadisesinin cılkı çıktı biraz. Yazmayayım bir ay, sürpriz olsun Nisan’da ne var.

İhtiyaç Molası
11 Mart, Cuma
 
Çanakkale’de, Taner Sarf (gitar-vokal), Sinan Gürsoy (bas), Tolga Çebi (keman-klavye) ve Murat Güllü (davul-vurmalılar) tarafından 1995 yılında kuruldu. İlk yıllarda farklı şehirlerde yaşıyor olmalarından dolayı, bir araya geldiklerinde yollar katedip sonunda kendileri için bir "İHTİYAÇ MOLASI" vermeleri grubun adını doğurdu. 1995’ten itibaren, grup elemanlarının İstanbul’da yaşamaya başlaması ile İHTİYAÇ MOLASI sürekli bir grup kimliği altında çalışmalarına başladı. Bir süre, başkalarının şarkılarını çalarak, bir de doğaçlamalar yaparak birçok yerde sahne aldılar ve isimlerini duyurmaya başladılar. Bu arada yaptıkları besteleri de bu mekânlarda çalmaya başladılar ve alınan olumlu tepkiler albüm yapma fikrini ortaya çıkarttı. 1998 yılında Ada Müzik tarafından çıkarılan Sesimizi Yükseltiyoruz adlı toplama albümde “Çengi” ile yer aldılar. Albüm fikrinin ardından, yapımcı aramaya başladılar. Ve sonunda Zihni Müzik’le albüm için anlaşmaya varıldı. Daha önce yapılan emprovize çalışmaların düzenlenmesi ile enstrümantal ve İngilizce sözlü parçalardan oluşan ve müzik eleştirmenlerinin “progressive rock” olarak tanımladığı MİLAD ortaya çıktı. Albümün çıkış tarihi Nisan 1999’dur. Özellikle yurtdışında bulunan progressive rock ile ilgili web sitelerinde gelecek vaad eden grup olarak gösterildiler. Bu özelliklerinden dolayı “Gibraltar Encylopedia of Progressive Rock”ta yer aldılar. İtalya’da bir radyoda (Radio Popolare) “From Genesis to Revelation” programında Mart 2002’de ayın grubu seçildiler. Avrupa’da birçok radyonun playlist’ine ve yurtdışında progressive rock dağıtımı yapan firmaların kataloğuna girdiler.
1999 sonundan itibaren grup elemanları askerlik nedeniyle 2 yıl kadar bir araya gelemediler. Bu görevlerinin sonunda tekrar toplanan grup, Taner’in yaptığı stüdyoda provalarına başladı. Aynı stüdyoda yapılan kayıtlarla İHTİYAÇ MOLASI’nın ikinci albümü 1,5, Eylül 2004’te Çan Müzik etiketiyle piyasaya çıktı. Albüm 1993 – 2003 yılları arasında bestelenen 11 Türkçe parçadan oluşmaktadır. İHTİYAÇ MOLASI şu anda 3. albüm hazırlıklarını sürdürmektedir. Albüm hazırlıkları sürerken grup konserler vermeye de devam etmektedir.
http://www.ihtiyacmolasi.com


Cemiyette Pişiyorum
12 Mart, Cumartesi
 
Cemiyette Pişiyorum, ‘90’ların sonlarına doğru tozlu Beyoğlu pasajlarının alt katlarında gelişen sahaf kültürünün bir uzantısıdır. Temsil ettiği değerler, yalnızca müzikle sınırlı değildir. ‘90’ların ortalarından itibaren içinde bulundukları alt kültür tarafından şekillenen tüm olguları barındırırlar. Şarkı sözleri, bunun en çarpıcı örneklerini verir. Çıkarttıkları fanzinlerden derlenmiş “gerçek” hikâyeler, ana temayı oluşturur. Erken döneme yansıyan ergenlik psikolojisi, yerini daha oturaklı bir ruh haline bırakmıştır. Grubun son kadrosu Tolga Saygılı (gitar, vokal), Ali Özdemir (bas), Can Oral (davul, geri vokal) şeklindedir. Cemiyette Pişiyorum www.cemiyettepisiyorum.org adresinden takip edilebilir.
bicycle day
19 Mart, Cumartesi
 
bicycle day,
kimi zaman oldukça sessiz kalabilen,
kimi zaman ise büyük ses çıkaran,
istanbul kökenli,
üç kişilik bir orkestradır.

onur karagöz - vokal, bilgisayar, synthesizer
alican okan - bilgisayar, synthesizer
berke can özcan - davul, oyuncaklar
ilkay can saray - görseller
www.myspace.com/bicycleday
Kırıka
25 Mart, Cuma
 
Folk’n 9 Beat
 
Kadrosunu yenileyen Kırıka, Dionyssos coşkusu ile zeybekler, rebetikolar, oyun havaları, kasap havaları ve tangolar çalmaya devam ediyor. Tamamı kendi repertuvarından oluşan parçaları seslendiren grup, 2008’de Baykuş Müzik’ten yayınladığı Kaba Saz isimli albümle Bant dergisince yılın en iyi, Roll dergisince yılın en iyi 2. albümü seçildi. Organize İşler ve Dondurmam Kaymak filmlerine parçalarını veren grup, Avrupa ve Orta Doğu’nun çeşitli şehirlerinde dinleyicisiyle buluştu.
 
Ana etkileşim kaynağını, 1800'lerin sonlarına doğru İstanbul, İzmir, Selanik gibi Osmanlı İmparatorluğu’nun kozmopolit megapol şehirlerinde ortaya çıkan, 1960’lara kadar özellikle meyhanelerde yasayan “şehirli halk müziği” olarak açıklayan Kırıka, 2. albüm çalışmalarına devam ediyor.
 
Salih Nazım Peker: Vokal, Cura, Elektro Bağlama, Bağlamadaki
Orçun Baştürk: Davul, Ziller , Geri Vokaller
Erdoğan Türksever: Bas Gitar
Özgür Yılmaz: Elektrik Gitar, Geri Vokaller
Tolga Akşit: Klarinet
http://www.myspace.com/kirikasmyrna
Büyük Ev Ablukada
26 Mart, Cumartesi
Büyük Ev Ablukada nüfusuna kayıtlı en koşar daykolar karşıda yaşar. Karşıdan getirir kendini, sabaha karşı karşıya götürür. Karşı iyidir, hoştur, candır Kadıköy, ama Canavar Banavar’a sorarsanız karşının “yeri kötü”dür. Büyük Ev Ablukada’nın turne kılıflı, içe dönük Kadıköy operasyonu 26 Mart’ta Karga’da…
 
Merrrhabaayın ben Canavar Banavar. Bu sıkıcı konser tanıtım şeysini burdan itibaren ben devralıyorum. “Kısa olmuş ya bu yazı,” dediler, bişeyler demem gerekiyo. Bizi hiç dinlemediyseniz bence bu konsere gelmeyin. Öle çok bi numaramız yok. Ben dizilerde oynamıştım, o yüzden çok kalabalık oluyo. Biz bu şarkıların çoğunu Kadıköy’de evlerde birbirimze çaldık. Başkalarına da çaldık. Afordisman’ın kedisi var Nuri, çok dinledi bizi, sağolsun. O aynı Nuri şerefsizi bizim eski evde beşinci kattan atladı aşağı. Ölmedi, ölmedi de bizi ölmekten beter etti. www.buyukevablukada.com Burdan şarkılarımızı dinleyebilirsiniz. Karga'da elektirikli çalıcaz. Full kadro. Çok gürültü yapıcaz. Ben çayın içine viski koyup içicemm. Gelen gelsin, bağırarak söyleyelim şarkıları. Şarkıları diyosam bizim şarkıları değil tabi... Queen'in en sevilmeyen sarkılarını çalıcaz sırf. Hadi şerefe .

info@kargamecmua.org